🗊Презентация Systematization of grammar: sequence of tenses theme:The classification of the tooth

Нажмите для полного просмотра!
Systematization of grammar: sequence of tenses theme:The classification of the tooth, слайд №1Systematization of grammar: sequence of tenses theme:The classification of the tooth, слайд №2Systematization of grammar: sequence of tenses theme:The classification of the tooth, слайд №3Systematization of grammar: sequence of tenses theme:The classification of the tooth, слайд №4Systematization of grammar: sequence of tenses theme:The classification of the tooth, слайд №5Systematization of grammar: sequence of tenses theme:The classification of the tooth, слайд №6Systematization of grammar: sequence of tenses theme:The classification of the tooth, слайд №7Systematization of grammar: sequence of tenses theme:The classification of the tooth, слайд №8Systematization of grammar: sequence of tenses theme:The classification of the tooth, слайд №9Systematization of grammar: sequence of tenses theme:The classification of the tooth, слайд №10Systematization of grammar: sequence of tenses theme:The classification of the tooth, слайд №11Systematization of grammar: sequence of tenses theme:The classification of the tooth, слайд №12Systematization of grammar: sequence of tenses theme:The classification of the tooth, слайд №13

Вы можете ознакомиться и скачать презентацию на тему Systematization of grammar: sequence of tenses theme:The classification of the tooth. Доклад-сообщение содержит 13 слайдов. Презентации для любого класса можно скачать бесплатно. Если материал и наш сайт презентаций Mypresentation Вам понравились – поделитесь им с друзьями с помощью социальных кнопок и добавьте в закладки в своем браузере.

Слайды и текст этой презентации


Слайд 1





Systematization of grammar: sequence of tenses
theme:The classification of the tooth.
Made by: Tastimirova D 
2-006stomatology
Описание слайда:
Systematization of grammar: sequence of tenses theme:The classification of the tooth. Made by: Tastimirova D 2-006stomatology

Слайд 2





Согласование времен/ Sequence of tenses
Согласование времен — это зависимость времени глагола придаточного предложения от времени глагола главного предложения.
Если глагол-сказуемое главного предложения стоит в одной из форм прошедшего времени — то глагол-сказуемое придаточного предложения (в основном изъяснительного) тоже стоит в одной из форм прошедшего времени.
She asked what he was doing in her room. — Она спросила, что он делает в ее комнате.
Не said that he knew my friend. — Он сказал, что он знает моего друга.
Описание слайда:
Согласование времен/ Sequence of tenses Согласование времен — это зависимость времени глагола придаточного предложения от времени глагола главного предложения. Если глагол-сказуемое главного предложения стоит в одной из форм прошедшего времени — то глагол-сказуемое придаточного предложения (в основном изъяснительного) тоже стоит в одной из форм прошедшего времени. She asked what he was doing in her room. — Она спросила, что он делает в ее комнате. Не said that he knew my friend. — Он сказал, что он знает моего друга.

Слайд 3






Если действие придаточного предложения происходит одновременно с действием главного, то глагол придаточного предложения употребляется в Past Simple или Past Progressive.

Не said that they played football on Sundays. — Он сказал, что они играют в футбол по воскресеньям.

She said that he was reading a newspaper. — Она сказала, что он читает газету.
Описание слайда:
Если действие придаточного предложения происходит одновременно с действием главного, то глагол придаточного предложения употребляется в Past Simple или Past Progressive. Не said that they played football on Sundays. — Он сказал, что они играют в футбол по воскресеньям. She said that he was reading a newspaper. — Она сказала, что он читает газету.

Слайд 4






Если действие придаточного предложения предшествует действию главного, то глагол придаточного предложения употребляется в Past Perfect.
Не said that Тот had phoned the day before. — Он сказал, что Том звонил вчера / накануне.
Описание слайда:
Если действие придаточного предложения предшествует действию главного, то глагол придаточного предложения употребляется в Past Perfect. Не said that Тот had phoned the day before. — Он сказал, что Том звонил вчера / накануне.

Слайд 5






  Если действие придаточного предложения является будущим по отношению к действию главного предложения, то глагол придаточного предложения употребляется в форме Future-in-the Past (см. Грамматический справочник).
Не said that he would help him. — Он сказал, что поможет ему.
Описание слайда:
Если действие придаточного предложения является будущим по отношению к действию главного предложения, то глагол придаточного предложения употребляется в форме Future-in-the Past (см. Грамматический справочник). Не said that he would help him. — Он сказал, что поможет ему.

Слайд 6


Systematization of grammar: sequence of tenses theme:The classification of the tooth, слайд №6
Описание слайда:

Слайд 7





Таблица изменений указательных местоимений и наречий при переводе прямой речи в косвенную
Описание слайда:
Таблица изменений указательных местоимений и наречий при переводе прямой речи в косвенную

Слайд 8






	В русском языке нет правила согласования времен, поэтому при переводе на русский язык в придаточном предложении глагол может оставаться в той форме, в которой он стоял в прямой речи.
Не said, "I know Mary."— Он сказал: "Я знаю Мэри".
Не said that he knew Mary. — Он сказал, что он знает Мэри.
Не said, "I knew Mary."— Он сказал: "Я знал Мэри".
Не said that he had known Mary. — Он сказал, что он знал Мэри когда-то.
She said, "They are having dinner."— Она сказала: "Они обедают".
She said that they were having dinner. — Она сказала, что они обедают.
Описание слайда:
В русском языке нет правила согласования времен, поэтому при переводе на русский язык в придаточном предложении глагол может оставаться в той форме, в которой он стоял в прямой речи. Не said, "I know Mary."— Он сказал: "Я знаю Мэри". Не said that he knew Mary. — Он сказал, что он знает Мэри. Не said, "I knew Mary."— Он сказал: "Я знал Мэри". Не said that he had known Mary. — Он сказал, что он знал Мэри когда-то. She said, "They are having dinner."— Она сказала: "Они обедают". She said that they were having dinner. — Она сказала, что они обедают.

Слайд 9





The classification of the tooth
Teeth of humans are small, calcified, whitish structures found in the mouth that are used to break down food. The roots of teeth are embedded in the maxilla (upper jaw) or the mandible (lower jaw) and are covered by gums. Teeth are made of multiple tissues of varying density and hardness. Teeth are among the most distinctive (and long-lasting) features of mammal species. Humans, like other mammals, are diphyodont, meaning that they develop two sets of teeth. The first set (also called the "baby", "milk", "primary", and "deciduous" set) normally starts to appear at about six months of age, although some babies are born with one or more visible teeth, known as neonatal teeth. Normal tooth eruption at about six months is known as teething and can be painful.
Описание слайда:
The classification of the tooth Teeth of humans are small, calcified, whitish structures found in the mouth that are used to break down food. The roots of teeth are embedded in the maxilla (upper jaw) or the mandible (lower jaw) and are covered by gums. Teeth are made of multiple tissues of varying density and hardness. Teeth are among the most distinctive (and long-lasting) features of mammal species. Humans, like other mammals, are diphyodont, meaning that they develop two sets of teeth. The first set (also called the "baby", "milk", "primary", and "deciduous" set) normally starts to appear at about six months of age, although some babies are born with one or more visible teeth, known as neonatal teeth. Normal tooth eruption at about six months is known as teething and can be painful.

Слайд 10






A tooth may have multiple roots or just one root (single-rooted teeth). Canines and most premolars, except for maxillary first premolars, usually have one root. Maxillary first premolars and mandibular molars usually have two roots. Maxillary molars usually have three roots. Additional roots are referred to as supernumerary roots. Humans usually have 20 primary (deciduous or "baby") teeth and 32 permanent (adult) teeth.
Описание слайда:
A tooth may have multiple roots or just one root (single-rooted teeth). Canines and most premolars, except for maxillary first premolars, usually have one root. Maxillary first premolars and mandibular molars usually have two roots. Maxillary molars usually have three roots. Additional roots are referred to as supernumerary roots. Humans usually have 20 primary (deciduous or "baby") teeth and 32 permanent (adult) teeth.

Слайд 11






Teeth are classified as incisors, canines, premolars, and molars. Incisors are primarily used for biting pieces from foods such as raw carrots or apples and peeled but uncut bananas, while molars are used primarily for grinding foods after they are already in bite size pieces inside the mouth. Most teeth have identifiable features that distinguish them from others.
Описание слайда:
Teeth are classified as incisors, canines, premolars, and molars. Incisors are primarily used for biting pieces from foods such as raw carrots or apples and peeled but uncut bananas, while molars are used primarily for grinding foods after they are already in bite size pieces inside the mouth. Most teeth have identifiable features that distinguish them from others.

Слайд 12






There are several different notation systems to refer to a specific tooth. The three most common systems are the FDI World Dental Federation notation, the universal numbering system, and Palmer notation method. The FDI system is used worldwide, and the universal is used widely in the United States.
Описание слайда:
There are several different notation systems to refer to a specific tooth. The three most common systems are the FDI World Dental Federation notation, the universal numbering system, and Palmer notation method. The FDI system is used worldwide, and the universal is used widely in the United States.

Слайд 13






THANK YOU!!!
Описание слайда:
THANK YOU!!!



Похожие презентации
Mypresentation.ru
Загрузить презентацию