Описание слайда:
Учитель и сам может использовать несложные рифмовки, которые дети с удовольствием исполняют их на мотив известных мелодий.
Учитель и сам может использовать несложные рифмовки, которые дети с удовольствием исполняют их на мотив известных мелодий.
Например, на мотив «В траве сидел кузнечик»:
I have, I have a tiger,
I have, I have a tiger,
I have, I have a tiger,
A tiger and a frog.
Have you a tiger?
Have you a tiger?
Have you a tiger?
No, I have no tiger.
На мотив песни «Жил был у бабушки серенький козлик»:
My cat can run, can run, can run. (два раза)
One, two, three, one, two, three (два раза)
My cat can run. (два раза)
На мотив «Я на солнышке лежу»:
I can run and I can jump.
I can run, I can jump.
I can run and I can jump.
С песней на мотив «Мы едем, едем, едем...» можно отправиться в зоопарк:
I go, go, go, I go to the Zoo.
I see an orange tiger and a brown kangaroo.
Tap, tap, tap, tap, tap, tap I see a white cat.
I see a brown lion, а green crocodile, a parrot,
Monkey, bear, and I see a grey hare.